Národná cena za dizajn 2017 je zameraná na produktový dizajn a je určená pre profesionálnych produktových dizajnérov, študentov produktového dizajnu a súvisiacich odborných disciplín, iných odborníkov pracujúcich v oblasti produktového dizajnu a výrobcov a klientov v oblasti produktového dizajnu. O získanie ocenenia je možné uchádzať sa v kategóriách profesionálny, študentský dizajn a dizajn s pridanou hodnotou prácami, ktoré boli vytvorené od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2016.

 

Prihlasovanie prác sa bude konať výlučne online. Online prihlasovanie do súťaže bude možné na adrese www.scd.sk/ncdv čase od 1. 6. 2017 do 17. 7. 2017.

Súťaž bude definitívne vyhodnotenádo 31. 7. 2017.

Diela finalistov budú prezentované na výstave v podkroví Slovenského múzea dizajnu v Hurbanových kasárňach v Bratislave v mesiacoch september – november 2017. Slávnostné vyhlásenie výsledkov sa uskutoční na začiatku októbra 2017.

 

Úplné znenie súťažných podmienok je dostupné na webovej stránke Slovenského centra dizajnu na adrese: www.scd.sk/ncd

Termíny:

Vyhlásenie súťaže:                                                                        1. 6. 2017

Registrácia online prihlášok a dokumentácie:                                   1. 6. 2017 – 17. 7. 2017

Zber prác na hodnotenie:                                                              20. – 21. 7. 2017

Vyhodnotenie súťaže:                                                                    do 31. 7. 2017

Výstava NCD:                                                                               27. 9. – 30. 11. 2017

Vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien:                                        október 2017

 

Cena verejnosti opäť súčasťou 14. ročníka súťaže NCD

Rovnako ako minulý rok, aj v tomto roku budú mať návštevníci možnosť vybrať svojho favorita na udelenie Ceny verejnosti, ktorej súčasťou bude aj výsledok hlasovania na internete. Svoju cenu udelia aj zástupcovia médií. K výstave NCD 2017 bude vydaný špeciálny katalóg vystavených prác a autori víťazných diel budú prezentovaní videoprofilmi.

Komunikačná kampaň k 14. ročníku súťaže NCD

Komunikačná kampaň je chronologicky rozdelená na dve časti. Jednou z tvárí bude aj Maroš Schmidt, absolvent priemyselného dizajnu na VŠVU, dizajnér na voľnej nohe a vedúci a kurátor Slovenského múzea dizajnu SCD.

V prvej fáze kampane apelujeme výzvou adresovanou dizajnérom a výrobcom produktov k prihláseniu prác do súťaže. Druhá fáza bude zameraná okrem odbornej komunity aj na širokú verejnosť s cieľom spropagovať dizajn ako súčasť nášho života a pozvať na výstavu finalistov súťaže – prehliadky toho najlepšieho – ako aj hlasovať v kategórii Cena verejnosti. Súčasťou kampane sú aj naše „ikony dizajnu“ rôznych generácií, ktorých tváre postupne predstavíme. Taktiež si pripomenieme finalistov predošlého ročníka a ocenený dizajn produktov. Pod kreatívny koncept kampane, ktorého ambíciou je osloviť široké publikum, sa podpísal kreatívny tím RADIM-DEJAN-MILAN.

 

Slovenské centrum dizajnu

Posledná aktualizácia: 11. marca 2020 / MKSR Admin

Zdieľať