Národná cena za dizajn 2017 je zameraná na produktový dizajn a je určená pre profesionálnych produktových dizajnérov, študentov produktového dizajnu a súvisiacich odborných disciplín, iných odborníkov pracujúcich v oblasti produktového dizajnu a výrobcov a klientov v oblasti produktového dizajnu. O získanie ocenenia je možné uchádzať sa v kategóriách profesionálny, študentský dizajn a dizajn s pridanou hodnotou prácami, ktoré boli vytvorené od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2016.
Prihlasovanie prác sa bude konať výlučne online. Online prihlasovanie do súťaže bude možné na adrese www.scd.sk/ncdv čase od 1. 6. 2017 do 17. 7. 2017.
Súťaž bude definitívne vyhodnotenádo 31. 7. 2017.
Diela finalistov budú prezentované na výstave v podkroví Slovenského múzea dizajnu v Hurbanových kasárňach v Bratislave v mesiacoch september – november 2017. Slávnostné vyhlásenie výsledkov sa uskutoční na začiatku októbra 2017.
Úplné znenie súťažných podmienok je dostupné na webovej stránke Slovenského centra dizajnu na adrese: www.scd.sk/ncd
Termíny:
Vyhlásenie súťaže: 1. 6. 2017
Registrácia online prihlášok a dokumentácie: 1. 6. 2017 – 17. 7. 2017
Zber prác na hodnotenie: 20. – 21. 7. 2017
Vyhodnotenie súťaže: do 31. 7. 2017
Výstava NCD: 27. 9. – 30. 11. 2017
Vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien: október 2017
Cena verejnosti opäť súčasťou 14. ročníka súťaže NCD
Rovnako ako minulý rok, aj v tomto roku budú mať návštevníci možnosť vybrať svojho favorita na udelenie Ceny verejnosti, ktorej súčasťou bude aj výsledok hlasovania na internete. Svoju cenu udelia aj zástupcovia médií. K výstave NCD 2017 bude vydaný špeciálny katalóg vystavených prác a autori víťazných diel budú prezentovaní videoprofilmi.
Komunikačná kampaň k 14. ročníku súťaže NCD
Komunikačná kampaň je chronologicky rozdelená na dve časti. Jednou z tvárí bude aj Maroš Schmidt, absolvent priemyselného dizajnu na VŠVU, dizajnér na voľnej nohe a vedúci a kurátor Slovenského múzea dizajnu SCD.
V prvej fáze kampane apelujeme výzvou adresovanou dizajnérom a výrobcom produktov k prihláseniu prác do súťaže. Druhá fáza bude zameraná okrem odbornej komunity aj na širokú verejnosť s cieľom spropagovať dizajn ako súčasť nášho života a pozvať na výstavu finalistov súťaže – prehliadky toho najlepšieho – ako aj hlasovať v kategórii Cena verejnosti. Súčasťou kampane sú aj naše „ikony dizajnu“ rôznych generácií, ktorých tváre postupne predstavíme. Taktiež si pripomenieme finalistov predošlého ročníka a ocenený dizajn produktov. Pod kreatívny koncept kampane, ktorého ambíciou je osloviť široké publikum, sa podpísal kreatívny tím RADIM-DEJAN-MILAN.
Slovenské centrum dizajnu
Posledná aktualizácia: 11. marca 2020 / MKSR Admin