V stratégii sa síce kultúra explicitne nespomína, je však prirodzenou súčasťou jej viacerých hlavných iniciatív Priama súvislosť je zrejmá najmä vo vzťahu k digitálnej agende a inováciám, ale aj k hlavným prierezovým cieľom stratégie – priemyselnej politike, zvyšovaniu zamestnanosti a sociálnej inklúzii. Niektoré členské štáty zahrnuli kultúru medzi priority svojho národného programu reforiem a chcú využiť komerčný potenciál kultúrnych a kreatívnych priemyslov.
Pokiaľ ide o opatrenia na európskej úrovni, viaceré členské štáty apelovali na zachovanie samostatných programov Kultúra a Media aj v budúcom období a tiež na zefektívnenie podpory inovácií a rozvoja kultúrnej infraštruktúry a kultúrnych kompetencií zo štrukturálnych fondov. V ďalšom období považujú za dôležitú najmä podporu inovácií a synergií medzi kultúrou a inými odvetviami, podporu podnikania, najmä malých a stredných podnikov, ako aj zlepšovanie podnikateľských zručností a uľahčovanie prístupu k finančným zdrojom pre kultúrny a kreatívny sektor. Väčšina členských štátov pripisuje veľký význam digitalizácii a zlepšovaniu prístupu ku kultúre, najmä ku kultúrnemu dedičstvu.
Aktuálnou témou je aj zlepšenie štatistických zisťovaní v rámci tohto sektora a porovnateľnosť štatistických údajov na európskej úrovni. Viaceré členské štáty pripomenuli tiež súvislosť s otázkami ochrany práv duševného vlastníctva a adekvátneho ohodnotenia umelcov a pracovníkov v oblasti kultúry. Dôležitá stále ostáva aj podpora mobility a vzájomná výmena skúseností.
Posledná aktualizácia: 11. marca 2020 / MKSR Admin