Michal Lehotský:
Cyprus (áno, ten Cyprus…) – Festival Aphrodite. SND Bratislava. Švédsko – PaSkaret Festival. Národné divadlo Ľubľana. Taiwan-Tai-pei. Rakúsko – Graz. Nemecko – Augsburg. Toto je 7 operných javísk ,na ktorých som stvárnil Verdiho Otella za posledných 7 rokov… Vždy je mi veľkou cťou stretnúť sa s Verdiho majstrovským dielom. Generál v službách Benátskeho štátu prežíva desivý pád z najvyšších poschodí spoločenského rebríčka až na dno násilnej smrti, kam privedie aj svoju zbožňovanú Desdemonu. Jago Otellovu sebaistotu premení na peklo. Pôvodne mocný Otello plne verí v česť, poctivosť, lásku. Jago však rafinovane zrkadlí generálovu slabosť – chorobnú žiarlivosť. Celú svoju manipulatívnu predstavivosť Jago vnúti Otellovi, čím sa môj zúfalý hrdina prepadáva do tmy. Je tu celý rad veľkých tém a úchvatný prúd fenomenálnej Verdiho hudby! Najväčšou témou tejto skvelej opery je však pre mňa Láska, ktorú si Otello zamenil s „vlastnením“ Desdemony. Prekvapivo často aj v dnešných vzťahoch vidíme tento omyl. Namiesto „dávania sa vzájomne“ sa ľudia až príliš často vzájomne „vlastnia“…
Titusz Tóbisz:
Otello je pre mňa rola, po ktorej som vždy najviac túžil. Keď som si pred dvadsiatimi rokmi vypočul mojich obľúbených spevákov (R. Vinay, J. Vickers, M. Del Monaco) na starých slávnych nahrávkach, už som si nevedel predstaviť svoj život bez tohto partu. S Otellom som debutoval v Národnom divadle moravsko-sliezskom v Ostrave; tu v Košiciach sa s ním chcem popasovať po druhýkrát. Ale táto rola svojou náročnosťou po speváckej i hereckej stránke mi nedovolí „sedieť na vavrínoch“ a budem na nej pracovať snáď do konca života.
JanetteZsigová:
Nádherne kostýmy, skvelý realizačný tím… Absolútny skvost!!! Večný príbeh zrady, lásky, žiarlivosti… Desdemona je veľmi aktuálna postava, ktorá zaživa absolútnu lásku a napriek svojej vnútornej čistote a nutkaniu pomáhať je usmrtená vlastným milovaným mužom. Najviac je mi blízka svojou voľbou pozitívneho myslenia.
Lucie Kašpárková:
S Verdiho hudbou sa stretávam na svojej speváckej ceste po tretíkrát. Tri hrdinky, vrátane Desdemony, ktoré som dosiaľ stvárnila sú tak odlišné, až je neuveriteľné, že pochádzajú z pera jedného autora. A to ma na Verdiho hudbe fascinuje najviac: jej farebnosť, pestrosť, nepredvídateľnosť.
Marek Gurbaľ:
S operou Otello sa vo svojej speváckej kariére strátavam po prvýkrat. Po oboznámení sa s libretom a po prvých hudobných skúškach sa stala mojou najobľúbenejšou “verdiovkou”. Postava intrigána Jaga si vyžaduje okrem zvládnutia náročného speváckeho partu aj veľké herecké umenie. Práve preto je pre každého barytonistu veľkou výzvou a jedinečnou príležitostou ukázať vlastné schopnosti.
Marián Lukáč:
Jaga vnímam ako nihilistu, ktorý nerešpektuje žiadne etické pravidlá a morálne zásady. Má nad sebou iba Boha, ktorého vníma ako krutého. Človek je podľa neho iba „hračkou ničomného osudu od zárodku až k červovi v hrobe.“ A preto mu nerobí problém použiť hocijaký prostriedok na to, aby dosiahol, čo potrebuje. Táto postava si vyžaduje od interpréta rôzne farebné a dynamické odtiene v prejave hlasovom i hereckom. Som rád, že som dostal príležitosť stvárniť tak náročnú postavu a preveriť tak sám seba.
Posledná aktualizácia: 11. marca 2020 / MKSR Admin