V stredu 7. júna zomrel profesor a vedúci Katedry marketingovej komunikácie Univerzity Komenského v Bratislave Pavel Horňák. O úmrtí informovala Katedra masmediálnej komunikácie UK.
Pavel Horňák venoval svoju profesionálnu dráhu marketingovej komunikácii, histórii, etike a tvorbe reklamy. Pôsobil na viacerých univerzitách na Slovensku aj v Českej republike, ako pedagóg vychoval celé generácie mladých talentov a napísal množstvo odborných publikácií.
Pavel Horňák (1953) bol zakladateľom prvého vysokoškolského štúdia marketingovej komunikácie na Slovensku (Bratislava 1990) aj štúdia marketingovej komunikácie na Akadémii médií (Bratislava 2011).
Zároveň bol spoluzakladateľom Českej spoločnosti pre propagáciu a PR (MOSPRA), Rady pre reklamu SR a dlhodobým členom jej arbitrážnej komisie.
Pôsobil tiež ako vysokoškolský pedagóg Ústavu marketingových komunikácií Fakulty multimediálnych komunikácií Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne.
Bol prezidentom Slovenskej spoločnosti pre propagáciu (SOSPRA) a je autorom prvého kódexu reklamnej etiky (Brno 1992).
Pavel Horňák je autorom množstva vedeckých štúdií a publikácií o reklame, napr. Abeceda reklamy (1997), Reklama – propagácia – public relations v médiách (1997), Reklama 2000 ( 1999), Etika reklamy (2000), Nová abeceda reklamy 2003), Reklama – teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie (2010).
Profesúru získal v roku 2009.
Česť jeho pamiatke.
Zdroj: www.omediach.com
Posledná aktualizácia: 8. júna 2023 / Komunikácia Protokol